Ψυχολογική Υπηρεσία

Ψυχολογική Υπηρεσία

Η ψυχολογική υπηρεσία βρίσκεται δίπλα στο παιδί και την οικογένειά του καθ’ όλη τη διάρκεια παρακολούθησης των αποκαταστασιακών προγραμμάτων στην ΕΛΕΠΑΠ, με στόχο την υποστήριξη του παιδιού και των γονέων  στις διαφορετικές αναπτυξιακές φάσεις και στάδια αποκατάστασης.

 

Παρεμβάσεις προς το παιδί 

Η ψυχολογική υπηρεσία υποστηρίζει τα παιδιά που προσέρχονται στα ημερήσια και τα τακτικά προγράμματα της ΕΛΕΠΑΠ μέσω:

  • Παρατήρησης του παιδιού κατά τη διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών
  • Ατομικής συμβουλευτικής
  • Ατομικής ψυχοθεραπείας (γνωσιακής συμπεριφοριστικής προσέγγισης)
  • Ομαδικών παρεμβάσεων

Με στόχο την ενίσχυση της επίγνωσης, τη διαχείριση της διαφορετικότητας, τη διαχείριση των συναισθημάτων, την προετοιμασία για τη μετάβαση σε επόμενο πλαίσιο, την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, τη διαχείριση και τροποποίηση μη λειτουργικών συμπεριφορών, την υποστήριξη σε κρίσιμες περιόδους ή σε περιπτώσεις έκτακτων συμβάντων (π.χ. ιατρικές παρεμβάσεις, αλλαγές στην οικογένεια, κοκ.)

 

 Παρεμβάσεις προς τους γονείς 

Γίνονται ατομικές και ομαδικές συνεδρίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης προς τους γονείς με στόχο:

  • Τη διαχείριση του γονεϊκού στρες
  • Τη συμβουλευτική σε θέματα επίγνωσης/αποδοχής
  • Την έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων
  • Τη διαχείριση και τροποποίηση μη λειτουργικών συμπεριφορών
  • Τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν την ευρύτερη οικογένεια
  • Τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον (κοινωνικές συναναστροφές, σχολικό πλαίσιο, κοκ)
  • Την υποστήριξη σε κρίσιμες περιόδους (μετάβαση σε νέο πλαίσιο, προγραμματισμένες ή έκτακτες ιατρικές παρεμβάσεις, αλλαγές στο στενό ή ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Συνεργασία με το σχολικό πλαίσιο με στόχο τη βέλτιστη συμπερίληψη.

 

Αξιολόγηση:

Η αξιολόγηση γίνεται με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία, τόσο για παιδιά που παρακολουθούν τα αποκαταστασιακά προγράμματα της ΕΛΕΠΑΠ, όσο και για παιδιά που προσέρχονται με τη διαδικασία της εξωτερικής παραπομπής. Ανάλογα με την ηλικία, το αναπτυξιακό στάδιο και το αίτημα της αξιολόγησης, παρέχεται η δυνατότητα

  • Αδρής ψυχολογικής αξιολόγησης μέσω της λήψης ιστορικού, κλινικής συνέντευξης με τους γονείς και κλινικής παρατήρησης του παιδιού
  • Αναπτυξιακής αξιολόγησης μέσω της κλίμακας BAYLEY-IV, η οποία εκτιμά το παρόν επίπεδο λειτουργικότητας του βρέφους ή του νηπίου στους τομείς των γνωστικών, λεκτικών/επικοινωνιακών, κινητικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων
  • Γνωστικής/νοητικής αξιολόγησης μέσω της κλίμακας WPPSI-III για παιδιά προσχολικής ηλικίας και της κλίμακας WISC-V για παιδιά σχολικής ηλικίας, οι οποίες χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση της γενικής νοητικής ικανότητας, καθώς και επιμέρους γνωστικών δεξιοτήτων
  • Εκτενούς νευροψυχολογικής αξιολόγησης μέσω σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων για τον ενδελεχή έλεγχο επιμέρους γνωσιακών ικανοτήτων (προσοχής/συγκέντρωσης, οπτικής αντίληψης/οπτικοχωρικών λειτουργιών, δεξιοτήτων λόγου και επικοινωνίας, μνημονικών λειτουργιών, ανώτερων/επιτελικών γνωστικών λειτουργιών).
form-icon

Κλείστε σήμερα το ραντεβού σας
και ενημερωθείτε για τις Υπηρεσίες της ΕΛΕΠΑΠ